Δυσκολεύουν τα πράγματα για το “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ”

by LerosReport

Αλλαγές στον τρόπο εξέτασης προσφορών στο νέο διαγωνισμό δρομολογιακών γραμμών

Δυσκολεύουν τα πράγματα για το “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ”

Αλλαγές στον τρόπο εξέτασης και αξιολόγησης των προσφορών των συμμετεχόντων, προβλέπονται στο νέο ανοικτό δημόσιο διεθνή μειοδοτικό διαγωνισμό ,που προκηρύχθηκε από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για 74 δρομολογιακές γραμμές διάρκειας από 1 Νοεμβρίου 2024 μέχρι 31 Οκτωβρίου 2025.

Εκτός του “πλοίου αντικατάστασης” που αποτελεί βασικό κριτήριο, προστέθηκε και το “νεότερο ηλικιακά πλοίο” για τις δρομολογιακές γραμμές κατηγορίας 3.

Εστιάζοντας στη γραμμή ΚΑΛΥΜΝΟΣ- ΛΕΡΟΣ – ΛΕΙΨΟΙ – ΠΑΤΜΟΣ – ΑΡΚΙΟΙ – ΑΓΑΘΟΝΗΣΙ – ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΣΑΜΟΥ και επιστροφή που μέχρι τώρα εκτελεί το πλοίο “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” της ΑΝΕΚ παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα της προκήρυξης:

Η γραμμή αυτή προκηρύσσεται ΜΟΝΟ ως γραμμή 3. Το ελάχιστον ολικό μήκος πλοίου ορίζεται στα 60 μέτρα, ενώ το ανώτερο προσφερόμενο μίσθωμα ανά δρομολόγιο είναι στα 25.000 ευρώ συν ΦΠΑ 24% και θεωρείται αρκετά υψηλό. Είναι όροι που ίσχυαν και στον προηγούμενο διαγωνισμό και είναι ευνοϊκοί για το πλοίο “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” της ΑΝΕΚ.

Μέχρι εδώ όλα καλά. Τα δύσκολα όμως προκύπτουν για το “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” στον τρόπο εξέτασης των προσφορών, όταν υπάρχουν πλέον του ενός ενδιαφερόμενοι ,καθόσον μετά το “πλοίο αντικατάστασης” που υπήρχε και στον προηγούμενο διαγωνισμό και αποτελεί το 1ο κριτήριο, προστέθηκε ως 2ο κριτήριο το “νεότερο ηλικιακά πλοίο” και μετά ακολουθεί η μικρότερη οικονομική προσφορά.

Για να γίνει περισσότερο κατανοητό παραθέτουμε σχετικό παράδειγμα. Αν στη συγκεκριμένη γραμμή εκτός της ΑΝΕΚ με το πλοίο “Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” συμμετέχουν 2 ή περισσότερες εταιρείες με αντίστοιχες προσφορές, τότε η αρμόδια Επιτροπή διαγωνισμού ανοίγει τις οικονομικές προσφορές ΜΟΝΟ των εταιρειών που διαθέτουν “πλοίο Αντικατάστασης”. Εφόσον προκύψουν 2 ή περισσότερες προσφορές, που είτε στο σύνολο τους διαθέτουν “πλοίο αντικατάστασης” είτε στο σύνολο τους δεν διαθέτουν ,η Αρμόδια επιτροπή θα ανοίγει μόνο η προσφορά της Εταιρείας που διαθέτει το “νεότερο ηλικιακά πλοίο”. Ουσιαστικά αυτό σημαίνει ότι η ΑΝΕΚ για να της κατακυρωθεί η γραμμή θα πρέπει να διαθέτει “πλοίο αντικατάστασης”, εφόσον διαθέτει και η άλλη ενδιαφερόμενη εταιρεία. Στην περίπτωση αυτή, θα μετρήσει ως κριτήριο το “νεότερο ηλικιακά πλοίο”. Δηλαδή το ‘Ν.ΚΑΛΥΜΝΟΣ” που ναυπηγήθηκε το 1988 να είναι νεότερο ηλικιακά από το πλοίο της άλλης Εταιρείας. Εφόσον τα πλοία είναι της ίδιας ηλικίας, τότε ανοίγουν οι οικονομικές προσφορές και κατακυρώνεται στην Εταιρεία με την οικονομικότερη προσφορά.

Παραθέτουμε το σχετικό απόσπασμα της διακήρυξης για τον τρόπο εξέτασης των προσφορών από την αρμόδια Επιτροπή και για το “Πλοίο αντικατάστασης”

Να σημειώσουμε ότι στον προηγούμενο διαγωνισμό, που για τη συγκεκριμένη γραμμή βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, η ΑΝΕΚ είχε δηλώσει ως πλοίο αντικατάστασης το “ΠΡΩΤΕΑΣ” το οποίο όμως δεν λήφθηκε υπ’ όψιν “καθώς δεν διαθέτει τους απαιτούμενους από την προκήρυξη πλόες”

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΡΟΠΟ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΠΡΟΣΦΟΡΩΝ

ΠΗΓΗ

Σχετικά Άρθρα