Επαναπροκήρυξη από το ΥΝΑΝΠ γραμμών ΚΑΛΥΜΝΟΣ -ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ και ΚΑΛΥΜΝΟΣ -ΚΩΣ-ΑΣΤΥΠΑΛΑΙΑ με επιστροφή, χωρίς καμία αύξηση μισθώματος!

by LerosReport

Η Αστυπάλαια, το πανέμορφο νησί των Δωδεκανήσων, παραμένει εδώ και σχεδόν 4 μήνες ουσιαστικά αποκλεισμένο από την Κάλυμνο και την Κω, καθώς η ακτοπλοϊκή γραμμή που εξυπηρετούσε τη διαδρομή έχει διακοπεί λόγω έλλειψης ενδιαφερόμενου για την εκτέλεση των δρομολογίων. Μέχρι τις 31 Οκτωβρίου 2024, η σύνδεση πραγματοποιούνταν από το πλοίο “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ” της ΑΝΕ Καλύμνου, όμως μετά την ολοκλήρωση της σύμβασης, δεν υπήρξε ανάδοχος για τη συνέχιση της γραμμής, παρά την προκήρυξη για απευθείας ανάθεση.

Τόσο στην αρχική προκήρυξη, όσο και σε αυτή της 31ης Ιανουαρίου 2025 δεν υπήρξε ενδιαφερόμενος αφενός λόγω του μικρού μισθώματος, αφετέρου λόγω του ότι η ΑΝΕ Καλύμνου που εμφανίζεται ως η μοναδική εταιρεία για την εκτέλεση της γραμμής με το “ΝΗΣΟΣ ΚΑΛΥΜΝΟΣ”, θέτει ως προϋπόθεση την ανάθεση και επιπλέον επιδοτούμενων γραμμών, ώστε τα συνολικά έσοδα να παραμείνουν στα επίπεδα των προηγούμενων ετών. Αν το αίτημα της δεν ικανοποιηθεί, παραμένει αβέβαιο αν η ακτοπλοϊκή εταιρεία θα αναλάβει τη γραμμή, αφήνοντας την Αστυπάλαια αποκομμένη.

Επαναπροκήρυξη με τους ίδιους όρους!

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής προχώρησε σε νέα επαναπροκήρυξη για την ανάθεση των δρομολογίων Κάλυμνος – Αστυπάλαια και Κάλυμνος-Κως-Αστυπάλαια όπως φαίνεται στα στοιχεία της σχετικής απόφασης που δημοσιεύτηκε στις 19 Φεβρουαρίου 2025 με τους ίδιους όρους και χωρίς καμία αύξηση του μισθώματος :

  • Δρομολόγιο Κάλυμνος – Κως – Αστυπάλαια και επιστροφή με μισθωμένο τμήμα Κως – Αστυπάλαια δύο φορές την εβδομάδα, με αποζημίωση €4.400 ανά δρομολόγιο (χωρίς ΦΠΑ).
  • Δρομολόγιο Κάλυμνος – Αστυπάλαια δύο φορές την εβδομάδα, με αποζημίωση €5.105 ανά δρομολόγιο (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ) και υποχρέωση δωρεάν μετακίνησης των κατοίκων της Αστυπάλαιας από και προς την Κάλυμνο.

Επιπλέον, το πλοίο που θα αναλάβει τη γραμμή πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές, όπως μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 150 επιβατών το χειμώνα και 250 το καλοκαίρι, καθώς και ελάχιστη επιφάνεια οχημάτων 300 τ.μ. Στην επιφάνεια αυτή να έιναι δυνατή η φόρτωση Φ/Γ οχημάτων σε 120τμ. Ολικό μήκος πλοίου 60 μέτρα.

Να σημειώσουμε ότι στην προκήρυξη δεν καθορίζεται συγκεκριμένη ημερομηνία υποβολής αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους, όπως προβλεπόταν στις προηγούμενες προκηρύξεις, αλλά αναφέρει προς τους παραλήπτες της απόφασης “Ενημερώσατε άμεσα ενδιαφερόμενα μέλη σας, ώστε να καταθέσουν σχετική αίτηση εκδήλωση ενδιαφέροντος, καθώς και τα προβλεπόμενα δικαιολογητικά.

Δεν είναι γνωστό αν η ΑΝΕ Καλύμνου εκδηλώσει ενδιαφέρον για την εξυπηρέτηση της εν λόγω δρομολογιακής γραμμής, αφού το μίσθωμα παραμένει σε χαμηλά και ασύμφορα επίπεδα, ενώ παράλληλα δεν έχουν προκηρυχθεί οι 2 άλλες γραμμές με δρομολόγια Κάλυμνος-Σάμος με ενδιάμεσα νησιά και επιστροφή καθώς και Κως-Ρόδος με ενδιάμεσα νησιά και επιστροφή, για τις οποίες ενδιαφέρεται.

ΠΗΓΗ:

Σχετικά Άρθρα