Στέφανος Γκίκας στη Βουλή: Η στρατηγική για την Νησιωτικότητα -Μεταφορικό Ισοδύναμο Επιβατών άμεσα καταβλητέο, με έκπτωση στο εισιτήριο.

by LerosReport

Τη στρατηγική της κυβέρνησης για τη βιωσιμότητα και ανθεκτικότητα των νησιών παρουσίασε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας, στη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Υποεπιτροπής Νησιωτικών Περιοχών της Βουλής.

Αποδεχόμενος την πρόσκληση του προέδρου της επιτροπής, Μάνου Κόνσολα, ο κ. Γκίκας ανέλυσε τις βασικές πολιτικές που εφαρμόζονται για τη στήριξη των νησιωτικών περιοχών. Τόνισε ότι η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει θεσμοθετήσει, μέσω του Ν. 4832/2021, την Ολοκληρωμένη Θαλάσσια Στρατηγική για τον Νησιωτικό Χώρο, δημιουργώντας το απαραίτητο θεσμικό πλαίσιο για την προώθηση της Νησιωτικότητας, της Θαλάσσιας Οικονομίας και της Γαλάζιας Ανάπτυξης.

Νέα στρατηγική για την ακτοπλοΐα και τις άγονες γραμμές

Ο Υφυπουργός αναφέρθηκε στο σχέδιο για την αναβάθμιση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων, επισημαίνοντας ότι τα επόμενα χρόνια η προσβασιμότητα των νησιών θα βελτιωθεί σημαντικά. Το νέο σχέδιο περιλαμβάνει:

  • Ανάπτυξη του συστήματος θαλάσσιων μεταφορών
  • Προώθηση πράσινων τεχνολογιών στην ακτοπλοΐα
  • Υλοποίηση του έργου μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), με προϋπολογισμό 1 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 500 εκατ. ευρώ θα είναι δημόσια δαπάνη

Ο κ. Γκίκας τόνισε ότι στόχος του Υπουργείου είναι οι συμβάσεις για τα νέα “πράσινα” πλοία να έχουν διάρκεια 12 ετών, ενώ η ναυπήγησή τους θα γίνει μέσω συνεργασιών στον τομέα της ναυτιλιακής τεχνολογίας και των ναυπηγοεπισκευαστικών υπηρεσιών.

Επενδύσεις 440 εκατ. ευρώ σε λιμενικές υποδομές

Ο Υφυπουργός έκανε ειδική αναφορά στις λιμενικές υποδομές, σημειώνοντας ότι από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και το Ταμείο Ανάκαμψης έχουν εξασφαλιστεί 440 εκατ. ευρώ για τη βελτίωση 40 λιμανιών σε όλη τη χώρα.

«Με την αναβάθμιση των λιμένων, θα τονωθεί η ανταγωνιστικότητά τους και θα ενισχυθεί η τοπική οικονομία», υπογράμμισε.

Μεταφορικό Ισοδύναμο: Νέες ρυθμίσεις για επιχειρήσεις

Ο κ. Γκίκας παρουσίασε τις αλλαγές στο Μεταφορικό Ισοδύναμο Επιχειρήσεων, το οποίο θα βασίζεται σε τέσσερις άξονες:

  1. Κλαδική και χωρική εξειδίκευση για τη στήριξη των πιο ευάλωτων επιχειρήσεων.
  2. Άμεση έναρξη του προγράμματος νησιωτικής επιχειρηματικότητας σε συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα.
  3. Δημιουργία Παρατηρητηρίου Τιμών για το κόστος πρώτων υλών και υπηρεσιών.
  4. Ειδικό μέτρο για μικρά νησιά, με πάγια ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που λειτουργούν 12 μήνες τον χρόνο.

Μεταφορικό Ισοδύναμο Επιβατών

Όσον αφορά το Μεταφορικό Ισοδύναμο Επιβατών, ανακοίνωσε την πρόθεση του Υπουργείου να είναι άμεσα καταβλητέο, με έκπτωση στο εισιτήριο, διευκολύνοντας έτσι την πρόσβαση των νησιωτών και των επισκεπτών.

Διεκδίκηση Ειδικού Τομεακού Προγράμματος για τη Νησιωτικότητα

Ολοκληρώνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Γκίκας αναφέρθηκε στην ανάγκη διεκδίκησης ενός Ειδικού Τομεακού Προγράμματος για τη Νησιωτικότητα από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Η πολιτική συνοχής της Ευρώπης οφείλει να ενσωματώσει τη Νησιωτικότητα ως διακριτό στόχο», δήλωσε, εκφράζοντας την αισιοδοξία του ότι στην επόμενη προγραμματική περίοδο, το Τομεακό Πρόγραμμα για τη Νησιωτικότητα θα γίνει πραγματικότητα.

Με τις ανακοινώσεις αυτές, το Υπουργείο Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής δείχνει ότι θέτει τη Νησιωτικότητα στο επίκεντρο της στρατηγικής του, υιοθετώντας σύγχρονες, πράσινες και βιώσιμες λύσεις για τις θαλάσσιες μεταφορές, τις λιμενικές υποδομές και την επιχειρηματικότητα στα νησιά.

ΠΗΓΗ:

Σχετικά Άρθρα